Medlems Politik

Generelt
TSIF Fodbold er en klub, hvor vi lægger vægt på, at det skal være sjovt at spille fodbold.

Målsætningen er, at vi som klub skal udvikle fodboldspillere, der har det rart og godt med at spille fodbold. Vi vil gerne vinde kampe, men vi ved også, at vi lærer noget i en kamp, der tabes.

Som ny spiller i klubben vil der være ting, du gerne vil vide. Kontakt træneren på det hold, du skal spille på. Trænerne ved alt om træningstider, og som forældre kan du få information og viden om klubben.

Den første dag vil du blive budt velkommen og træne sammen med dine nye kammerater. Når du har trænet med et par gange, skal vi have en indmeldelse fra dig. Herefter er du klar til at gå i kamp i TSIFs spilledragt.

Indmeldelse og kontingent
Som ny spiller i klubben skal du gå ind på klubbens hjemmeside:www.tsiffodbold.dk under fanebladet: Kontingent mv. og herefter punktet: Online betaling. Her skal du klikke på det hold, du ønsker at spille på. Hvorefter du får mulighed for at registrere dine personlige oplysninger og betale kontingent med betalingskort.

Har du spillet i en anden dansk klub i indeværende sæson eller den foregående sæson, skal du have et spillercertifikat fra den tidligere klub for at kunne spille kamp for TSIF. Har du tidligere end den foregående sæson spillet i en dansk klub, skal du bekræfte dette ved at udfylde og underskrive en spillererklæring (forældreunderskrift ved unge under 18 år). Denne indsendes til DBU Jylland. Du er spilleberettiget, når klubben modtager en bekræftelse på spilleberettigelsen fra DBU Jylland.

Medlemskontingent er klubbens vigtigste indtægtskilde. Ud over kontingent er medlemsregistrering i klubben bl.a. grundlag for tildeling af tilskud fra kommunen. Det er derfor vigtigt for klubbens virke, at du registreres i klubben og betaler dit kontingent. Det er din pligt som spiller eller forældre til en spiller under 18 år, at få tilmeldt og betalt kontingent. Dette kan ske via klubbens hjemmeside: www.tsiffodbold.dk eller ved at sende en mail til kasserer@tsiffodbold.dk.

Kontingentperioden strækker sig fra 1. august til 30 juni og følger således skoleåret. Vi betragter det at gå til fodbold som en helårssport, hvor der spilles på forskelligt underlag afhængig af årstiden. Klubbens kontingentindtægter er derfor fastsat med henblik på at dække de samlede omkostninger, som klubben har i løbet af fodboldsæsonen. Medlemskontingent på det enkelte hold er fastlagt på grundlag af, hvor meget holdet lægger beslag på klubbens faciliteter.

Der refunderes ikke kontingent til spillere, som ikke spiller indendørs. Dette skyldes bl.a., at omkostninger til udstyr, trænere og administration i klubben er de samme, uanset der kun spilles en del af året. Af samme grund refunderes ikke kontingent til medlemmer, der i løbet af sæsonen vælger at stoppe med at spille fodbold.

Der betales kontingent forud for hele sæsonen ved sæsonens start i august måned. I særlige tilfælde kan det aftales, at kontingent for en spiller betales i to rater (august og januar). Der pålægges i disse situationer et administrationsgebyr på 50 kr., som skal betales sammen med 1. rate i august. Der skal i disse situationer rettes henvendelse til klubbens kasserer: kasserer@tsiffodbold.dk, som udsender girokort.

For spillere, der bliver medlem af klubben i løbet af sæsonen, vil kontingentbeløbet afhænge af tidspunktet på året. Frem til og med december betales fuldt kontingent. Herefter betales forholdmæssigt. F.eks. vil en spiller, der bliver medlem i januar, skulle betale 6/11-del af kontingentsatsen (januar-juni).

Ændring af medlemsoplysninger
Den enkelte spiller eller forældre til spillere under 18 år er selv ansvarlig for at ajourføre medlemsoplysninger via klubbens hjemmeside. Hvis en spiller f.eks. flytter, får nyt mobilnr. eller får ny mailadresse, skal dette rettes.

Når du skal ændre dine medlemsoplysninger, skal du bruge enten din mailadresse eller mobilnr. sammen med dit password for at logge ind til dine medlemsoplysninger via klubbens hjemmeside (klik på fanen øverst: Kontingent mv. og derefter punktet: Medlemslogin). Hvis du har glemt dit password, så klik på: Glemt adgangskode.

Udmeldelse
I forbindelse med udmeldelse af klubben skal du sikre dig, at du ikke har udeståender med klubben såsom kontingent, bøder e.lign.

Du skal udfylde en udmeldelsesblanket som afleveres eller sendes til klubbens kasserer: kasserer@tsiffodbold.dk.

Ved skifte til anden klub skal du ligeledes udfylde et spillercertifikat. Spillercertifikatet skal godkendes og underskrives af klubbens kasserer. Bemærk at det underskrevne spillercertifikat skal afleveres til den nye klub, inden du er spilleberettiget.